Snaha o přílišné rozšíření podnikatelských aktivit je kapitálově velmi náročná a může vést k závažným ekonomickým problémům, pokud nemá podnik dostatek vlastního kapitálu a zároveň příliš široce koncipuje své podnikatelské záměry. Dalším problémem přílišné diverzifikace je obtížnost strategického i operativního řízení odlišných podnikatelských aktivit.
Správně pojatá diverzifikační strategie umožňuje rozložit podnikatelská rizika. V této souvislosti je vhodná zejména geografická diverzifikace, která umožňuje vyrovnávat hospodářský pokles v jedné geografické zóně příjmy z podnikatelské činnosti, která probíhá v zemích, jež nebyly zasaženy hospodářskou recesí. Rozložení podnikatelských rizik umožňuje i zaměření podnikatelských aktivit na různé segmenty. 1)
1) Hana Machková – Mezinárodní marketing, GRADA Publishing 2006
Příklad – Strategický růst firmy Danone
Společnost Danone (dříve B.S.N.) je nerozlučně spjata s příjmením Rubouc. V roce 1966 se stal Antoine Rubouc prezidentem sklářské společnosti Souchon-Neuvesel. Hned vzápětí rozhodl o první akvizici a společnost Souchot-Neuvesel koupila firmu Boussois, druhého největšího výrobce tabulového skla a zrcadel ve Francii, firmu, která byla zhruba dvakrát větší než firma, kterou řídil.
Žádné komentáře:
Okomentovat