Předpoklady úspěchu
-          závisí na využití všech synergií, plynoucích z přeformování jednotlivých aktivit, tj. na uplatnění komplexnějšího přístupu
-          vytvoření příležitostí pro zásadní přeměnu procesů, praktik, systémů a přístupů k podnikání
-          podmíněn sjednocením úsilí vedení i zaměstnanců B
o        vrcholové vedení – stanovení základních směrů
o        výkonné útvary – konkretizovat postupy realizace
-          požadavek stanovení závazného termínu a důkladná příprava zaměstnanců na změnu
Fáze restrukturalizace
Příprava na změnu
Analýza nákladů
Analýza cenové problematiky
Vytvoření restrukturalizačních alternativ
Kultivování alternativ
Nastoupení nového kurzu banky
ad 1) Příprava na změnu
-          psychologická příprava
o        získání všech pracovníků
o        restrukturalizace musí být odůvodňována a formulována jako předpoklad životaschopnosti B v budoucnosti
o        vytvořit z lidí komunikačně propojený a jednotným zacílením stmelený celek
-          příprava v aspektu nákladovém
o        sestavit „rozpočet startovní čáry“ – stanovení jak si banka v současnosti stojí
§         je doveden až do úrovně základních analytických jednotek
-          příprava přecenění
o        analýza důchodů, vytvářených každou hlavní oblastí podnikání B
ad 2) Analýza nákladů
-          ujasnit cíle a úkoly každého střediska a zjistit, jakou část zdrojů B spotřebuje
o        hledá se odpověď na otázku, proč a jakými postupy určité činnosti vykonávat
-          identifikovat pracovní náplň zaměstnanců v průběhu roku
-          kvantifikace celkových nákladů na zabezpečení předmětů činnosti střediska
-          výstupem je určení oblastí, ve kterých bude mít přestavba obzvláště vysoký efekt, a formulace východiska k dalšímu kroku restrukturalizace – vytvoření restrukturalizačních alternativ
ad 3) Analýza cenové problematiky
-          analýza postavení zákazníků
o        významnost vztahu zákazníků k hlavním prvkům každého produktu
o        schopnost B vycházet vstříc potřebám zákazníků
o        vyhodnocení vztahů mezi cenou a hodnotou u každého produktu
§         B je poté připravena porovnat svoji schopnost uspokojovat potřeby zákazníků se schopnostmi konkurentů a určit vztah mezi hodnotou, kterou klienti oceňují na produktech a cenami, které B od klienta požadují
§         předpoklady pro zjištění možnosti přecenění produktů, služeb a transakcí
-          analýza trhu
o        info o současném podílu B na trhu
o        vyhodnocení úspěšnosti posledních cenových změn
o        vysledování geografických anomálií trhu
-          vyhodnocení tržního podílu
o        vývojové trendy a porovnání podílu na trhu konkurentů za období posledních několika let
-          zjištění prostoru pro cenové změny
o        zjištění citlivosti klientů na úpravy cen
-          ohodnocení rizik ztrátových úvěrů
 
Žádné komentáře:
Okomentovat