è      systémový přístup k řešení problémů
-          využívání vědecký postupů pro specifikaci objevujících se problémů
-          analýza problémů se opírá o přesné a relevantní informace
-          práce se statisticky významnými vzorky při ověřování hypotéz o příčinách problémů
-          v organizaci je nutné vymezit jednotnou metodiku postupů při řešení problémů
-          vymezit příčinu problémů "přibližně správně" není pro učící se organizaci postačující argument pro návrh korektivních opatření
è      experimentování s novými postupy řešení
-          musí být podporována snaha o uplatnění nových poznatků v každodenní praxi a při rutinním provádění činností na nichž není zdánlivě co zlepšovat
-          založeno na neustálém prohlubování znalostí → vědět jak = dílčím poznáním; → vědět proč = podstatné
-          nejúčinnějšími postupy při experimentování jsou pilotní projekty → cílem je vývoj nových schopností organizace
-          jejich smysl se projevuje především v tom, že:
ð      jde o vývoj a ověření nových postupů, které chce management uplatnit v širším měřítku
ð      umožňují navrhnout nové politiky a pravidla rozhodování pro pozdější inovační projekty
ð      nabízejí možnost prověřit zainteresovanost pracovníků na provedení nezbytných organizačních změn
ð      mají jen omezené dopady na organizaci, nejsou v případě neúspěchu spojeny s velkými ztrátami
-          musejí být vhodně transformovány do celé organizace, mají-li výsledky přispět k rozvoji
è      tvůrčí zhodnocení a využívání vlastních zkušeností z minulosti
-          manažeři by měli být nuceni kriticky vyhodnocovat příčiny minulých chyb a omylů, platnost podmínek předcházejících úspěchů
è      poučit se ze zkušeností a úspěšných praktik
-          největším přínosem je poučení ze studia postupů → úspěšných i neúspěšných
ð      benchmarking = studium postupů organizací, s nimiž se firma chce vyrovnávat
ð      studium námětů, poznámek a připomínek vlastních zákazníků
è      rozšiřovat nové poznatky rychle a účinně do celé organizace
-          musejí být vytvořeny cesty pro šíření poznatků a zkušeností směrem ke všem pracovníkům firmy
-          studijní pobyty, cirkulace, výchovné a vzdělávací programy → účinné způsoby šíření nových poznatků
Zdroje: Dovednosti a image manažera str.145-159
 
Žádné komentáře:
Okomentovat