-         postupy k volbě metod managementu klíčových funkcí a aktivit
-         aktivity zaměřené na zhodnocení příležitostí
-         úsilí o integraci s předstihem i následně
-         defenzivní postupy k ochraně proti působení rivalů a obraně proti vlivu externích hrozeb
-         opatření k diverzifikaci báze příjmů firmy a rozhodování o vstupu do nových oborů
-         snaha o rozšíření/zúžení nabízené řady produktů, o zvýšení jejich kvality a o modifikaci služeb zákazníkům
-         opatření reagující  na změny podmínek v oboru
-         opatření ke zlepšení krátkodobé ziskovosti
-         úsilí o změnu geografického zastoupení
-         ofenzivní postupy k posílení dlouhodobé konkurenční pozice firmy a zajištění konkurenčních výhod
ZDROJE KONKURENČNÍCH VÝHOD
Podstatou správné strategické volby je přidělování existujících zdrojů firmy do oblasti podnikání s největším konkurenčním potencionálem. Těžištěm je vybudování a posilování dlouhodobé konkurenční pozice na trhu. Organizace má KONKURENČNÍ VÝHODU kdykoliv má převahu nad svými rivaly, v získání zájmu zákazníků a schopnosti ubránit se konkurenčním silám.
-volba je omezována trhem, jeho podmínkami
zdroje konkurenčních výhod
-         nabídka nejlepších produktů na trhu
-         nadstandardní zákaznický servis
-         nižší výrobní náklady než mají rivalové
-         působnost v geograficky příhodnější lokalitě
-         modernější technologie
-         módnější nebo atraktivnější produkty
-         renomé značky, dobrá pověst apod.
Konkurenčních výhod je ve střetu naznačených hlavních konkurenčních sil většinou dosahováno prostřednictvím tvůrčích ofenzivních strategií, které nemohou být snadno napodobeny. Naopak účelem uplatnění a hlavním úkolem defenzivních strategií je ochránit existující konkurenční výhody a udržet stávající konkurenční pozici firmy.
 
Žádné komentáře:
Okomentovat