- nepřijal impres. názor (nevzdal se valérové malby, černé a šedivé barvy) a nikdy
s impresionisty nevystavoval
- proslul skandály obrazy Snídaně v trávě, Olympia
- publikum šokovala aktualizace – pařížská spol. se na Manetových obrazech objevila
v neuhlazené realitě – a převaha formálních zřetelů nad obsahem
- navázal na renesanční vzory
- postupně užíval stále světlejěí kolorit a volnější rukopis – tím se přibližoval impresionistům
- vstoupil do ateliéru T. Coutura (odešel kvůli konfliktu s učitelem – začal studovat Tiziana,
Tintoretta a Velázqueze)
- v raném období byl zaujat Španěly (španělští kytaristé, baletky a tanečnice – Lola
z Valencie)
- Snídaně v trávě (idea obrazu od Giorgiona), Olympia (variace Tizianovy Venuše)
- vázal barvy valérem, ale nikdo před ním nedosáhl takové svítivosti a jasnosti jejich odstínů
- posl. období – Bar ve Folies-Bergere – oduševnělé podobizny svých přátel, spisovatelů,
básníků, kritiků a malířů; zátiší a květiny, začal užívat pastelu
- pokračovatel Courbetova realistického názoru
- používal plošných barevných skvrn, spojil malířskou tradici baroka s moderním mlířstvím
- lidé na obrazech ustrnulí v určitých pózách
Žádné komentáře:
Okomentovat