- vzory mu byli G. Courbet a É. Manet - pod jejich vlivem maloval figurální kompozice,
v nichž realistické pozorování spojoval se studiem světla v plenéru.
- od konce 60. let usiloval ve svých krajinomalbách podat zrakový dojem, jímž působí výsek
krajiny v určité situaci, dané ročním obdobím, dnem a hodinou práce - tento dojem se
snažil vyjádřit světel. barev. tóny
- od r. 1872 pobýval v Argenteuil – maloval zde cykly obrazů s pohledy na město, řeku a
okolní krajinu – klasická díla impresionismu, v nichž vyjádřil jemné odstíny světelných a
atmosférických proměn
- roku 1886 se usadil v Giverny, kde mu rybníček s lekníny na zahradě jeho domu poskytl
námět k slavnému cyklu Leknínů
- v pozdním období zvyšoval barevnost, svítivost a velikost barevných skvrn a dospíval
k volnější kompozici, v níž optický dojem ustupuje subjektivnímu výrazu
- ke konci života byl slepý a vtvářel jen vize
- nebylo u něj důl. co, ale jak maluje - došel až k abstrakci
- témata: moře, voda (pohrává si s vlnkama); čím dál víc rozmělňoval – pastelovější barvy
- maloval v plenéru, plátno má předem podmalované bělobou a na něj nanáší čisté barvy
- připravoval si plátno - šepsování
- cykly katedrály v různých počasí
- Východ slunce
- více zaujat lidskou figurou
Žádné komentáře:
Okomentovat