- v mládí se učil malbě porcelánu a vějířů
- sklon k vychutnávání smyslových požitků
- s Monetem a Sisleym začal malovat v plenéru v Chailly
- účastnil se první výstavy (i dalších)
- navštěvoval zahradní tančírny - okouzlovalo ho veselí lid. zábav (Tanec v Moulin de la
Galette)
- jeho klasicistní období se nesetkalo s kladným ohlasem
- v pozdním období zaujat půvabem ženského těla; také se zabýval sochařstvím (sám
vymodeloval pouze podobiznu svého syna)
- dával si přivazovat ve stáří štětec k ruce – byl ochrnut
- působením Moneta začal na konci 60. let prosvětlovat paletu, rozkládat lokální tón na
skvrny čistých barev a pozorovat změny barev při růz. osvětlení a za různé atmosféry
- maloval krajiny a figurální obrazy v plném slunečním světle, využíval kontrasty teplých
světel a studeně modrých stínů (Milenci)
- podobizny
- cesta do Itálie urychlyla jeho stylovou proměnu
- Koupání – snažil se dosáhnout chladného tónu pompejských fresek
- černou považoval za barvu a nikdy se jí nevzdal
- hl. motiv jeho pozdního období – ženský akt (hřejivé tóny červené, smaragdové, rumělka,
odstíny hnědé, kobaltová modř)
- Snídaně veslařů, Deštník, Turecká lázeň, Lože
- zájem o figuru, opakoval stále stejné typy, ale pokaždé s novým zaujetím pro barevný půvab
Žádné komentáře:
Okomentovat