Velká didaktika – děti by měli mít za určitý počet let probrat vyučování v celém rozsahu, aby vyšly ze školy vzdělaní
- s učením by se mělo začínat od dětství až do mužného věku, rozdělení vzdělání na 4 stupně:
dětství, chlapectví, dospívající věk, jinošství. Každý stupeň má 6let.
J.A.Komenský školy srovnává: - mateřská škola – JARO
  - obecná škola - LÉTO
  - gymnasium - PODZIM
  - akademie – ZIMA
5.
Národní obrození
- 1775 – ovlivnilo jej osvícenství svými myšlenkami a reformami
- počátky byly spjaty s jazykovým úsilím → nutnost vytvořit spisovnou češtinu
 - reformy Josefa II. (byli jsme součástí rakousko-uherského císařství)  
                                 – toleranční patent – lidé mohli mít jakékoliv náboženství, uznávali se i evangelíci, nejen katolíci
  - zrušeno nevolnictví – lidé se stěhovali z vesnic do měst, roznášeli nářečí a ve městech se začalo mluvit česky.
Proces národního obrození začíná v Praze. Cílem bylo vytvořit spisovnou češtinu → národní jazyk ( spojuje určitou skupinu lidí), aby nezanikl národ.
 
Žádné komentáře:
Okomentovat