Na úrovni kraje neexistuje jednotný turistický informační systém (turistické cíle a atraktivity, ubytování, gastronomie, turistické služby a informace, turistický místopis obcí, apod.) a na něj navazující turistický rezervační systém (přímý prodej turistické nabídky). Existují různé lokální informace z měst a obcí, okresních úřadů, resp. jiné aktivity - např. cyklotrasy a cyklostezky). Úkol bude z počátku vyžadovat větší finanční prostředky (náklady na projektový tým, pořízení hardware a software, umístění a provoz).
Cíle opatření:
• rozšíření a podpora prodeje turistické nabídky kraje
Aktivity naplňující opatření:
• návrh obsahové struktury databáze regionálního turistického informačního systému
• sestavení managementu projektu (činnost v oblasti sběru a pořizování dat, datové zpracování, součinnost obcí, podnikatelů, turistických sdružení, TIC)
• vytvoření regionálního turistického informačního systému v internetové podobě
• nadstavbové vybudování regionálního turistického rezervačního systému
Kritéria pro výběr projektů:
• regionální, příp. přeshraniční efekt
• zlepšení koordinace a prodeje turistické nabídky
Realizační výstupy opatření:
• regionální turistický informační systém
• regionální turistický rezervační systém
Dopady do ekonomiky kraje:
• zvýšení zaměstnanosti v cestovním ruchu o 50 nových pracovních míst
• účelná koncentrace finančních prostředků
• zvýšení celkové návštěvnosti kraje o 10 % , z toho pobytové návštěvnosti o 5 %
Cílové skupiny: Turistické organizace a sdružení, města a obce, region Vysočina, RRA, TIC
Odpovědné instituce (garanti): Krajský úřad, region Vysočina, RRA, MMR ČR
Geografické pokrytí: celé území kraje
Délka realizace opatření: v celém horizontu Programu rozvoje Jihlavského kraje
Financování: viz finanční plán
Vazba na ostatní opatření:
Za nezbytný předpoklad úspěšnosti projektu je nutné považovat v této problematice iniciaci Krajského fondu pro podporu cestovního ruchu, kapitola Podpora budování Turistického informačního systému.
Žádné komentáře:
Okomentovat