V současnosti je hlavním sdružujícím prvkem a hybatelem v oblasti cestovního ruchu Region Vysočina, sdružení pro podporu cestovního ruchu. To však samo o sobě nestačí, pod touto regionální dimenzí (ani sdružení neplní zdaleka všechny potřebné funkce na úrovni regionálního managementu) však již neexistují lokální úrovně (turistické mikroregiony, turistické spolky), které by zajišťovaly základní činnost a funkce životaschopného turistického regionu. Především chybí propojení aktivit mezi podnikatelskou sférou a veřejnou sférou při přípravě projektů, společné propagace a marketingu.
Cíle opatření:
• zlepšení marketingu a podpory prodeje turistické nabídky kraje
• podpora tvorby turistických produktů
Aktivity naplňující opatření:
• navržení a vymezení funkčních turistických mikroregionů
• navržení a ustavení lokálních turistických organizací (stanovy - způsob řízení - členové - funkce a činnosti - rozpočet)
• podpora činnosti lokálních turistických organizací z úrovně státní a regionální politiky cestovního ruchu (technické vybavení, metodická pomoc, software, školení a vzdělávání, podpora projektů, podpora marketingu, podpora činnosti TIC)
• ustavení krajské turistické organizace ze zástupců lokálních turistických organizací (stanovy - způsob řízení - členové - funkce a činnosti - rozpočet)
• ustavení destinačního managementu (podpora prodeje - reklama, propagace a vlastní prodej turistických produktů)
• iniciaci profesních sdružení poskytovatelů turistických služeb v regionu
Kritéria pro výběr projektů:
• regionální a nadmístní význam, příp. přeshraniční efekt
• zlepšení koordinace turistických aktivit a turistické nabídky
• rozvoj venkovských oblastí
Realizační výstupy opatření:
• 1 krajská turistická organizace (turistický destinační management), cca 10 lokálních turistických organizací
• metodická a poradenská činnost RRA v oblasti cestovního ruchu
• minimálně 20 TIC evropského standardu
Dopady do ekonomiky kraje:
• zvýšení zaměstnanosti v cestovním ruchu o 50 nových pracovních míst
• účelná koncentrace finančních prostředků
• zvýšení návštěvnosti (finanční efekty)
Cílové skupiny: Turistické organizace a sdružení, města a obce, region Vysočina, RRA, TIC
Odpovědné instituce (garanti): Krajský úřad, region Vysočina, RRA, MMR ČR
Geografické pokrytí: celé území kraje
Délka realizace opatření: v celém horizontu Programu rozvoje Jihlavského kraje
Financování: viz finanční plán
Vazba na ostatní opatření:
Za nezbytný předpoklad úspěšnosti projektu je nutné považovat v této problematice iniciaci Krajského fondu pro podporu cestovního ruchu, kapitola Podpora budování organizační struktury.
Žádné komentáře:
Okomentovat