klima, kreativita, vize, procesy pro realizaci, šampioni
  2. Nový produkt a jeho technologie je jádrem dlouhodobého rozvojového programu
 3. změna chování k inovačnímu programu podniku
Marketingové strategie s podporou inovačních procesů
Možnosti různých strategií na trhu – matice, která má dva základní rozměry:
- typ trhu (stabilizovaný, nový)
- typ výrobkové inovace (průběžná, podstatná)
Matice pro stanovení marketingových strategií s podporou inovačních procesů
 1. S – Konkurenční cenové strategie (snížení ceny)
 I – Inovační opatření pro snížení nákladů, úprava technologie, distribuce, prodeje
2. S – Rozšíření sortimentu výrobků, případně jejich technických nebo jiných parametrů
 I – technický a technologický rozvoj
3.  S – Rozšíření technologického užití výrobku
 I – Technický rozvoj uvnitř stávající generace výrobků
4. S – Nový výrobek pro stávající zákazníky
I – Protože zákazníci znají užitnou hodnotu výrobku, musí být volen zcela nový typ výrobku s vysokým řádem inovační změny
5. S – Exklusivní trh, nabízet nejvyšší vyspělost výrobků se specifickými službami, které nemá nikdo z konkurence. Tomu odpovídá rovněž nová vysoká cena.
 I – Inovace s vysokými náklady, které se musí vrátit cenou výrobků
6. S – Diverzifikovaná strategie složená
 I – Inovační programy musí postihnout požadovanou úroveň nového segmentu trhu
7. S – „Odstřelovačská“ strategie
 I – Inovace šitá na míru pro výklenek trhu
 
Žádné komentáře:
Okomentovat