Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Rastrový způsob

Rastrový způsob
- obraz je závislý na zvoleném rastru, hustotě rastru a množství info v elemnt. bodu
- info může být komplexnější
- pokud je čtverec obsazen motivem řekneme kolik % je obsazeno
- jednotlivé čtverečky mohou mít i různé barvy – tím se modifikuje množství info

2) metoda
- do obrázku doplníme souřadný systém, info vyžadují nějakou inteligenci (dokáže něco sama vytvořit)
- info v komplexnější podobě
- přijímací strana je schopna přečíst text, udělá si stejný souřadný systém a kreslí úplně stejně
- každý element by byl popsán nějakou kubickou křivkou, složením křivek bychom byli schopni rekonstruovat křivku na přejímací straně

circle, line, bezier – schopny hustit zařízení
Objekty nazýváme vektory – vektorový obraz.
Obraz rastrový je méně přesný a má menší množství info než vektorový, záleží na tom, co s tím obrazem budeme chtít dělat.

Obrazové elementy (vektory)
- základní stavební prvky, ze kterých by se měl sestavit libovolný obraz
- souřadnicemi jsme schopni popsat : přímku, kružnici , elispu, pravoúhelník
- text : je popsán mnoha paarametry (druh písma, stupeň....), popsán způsobem narovnání (pozice k referenč. bodu), směrem k vektoru, ke kterému je text připojen
- křivka : průběh fce (k fci 3. stupně je potřeba mít 4 hodnoty), dostaneme je různýými transformacemi
a) bezirovy křivky
- popsány 2 body (počátek, konec) + 2 řídící body (určují tečny v místech počátečních bodů), mezi tím se dá přeložit křivka. Vzdálenost řídících bodu od koncových určuje velikost zakřivení.

- 1 inflexní bod + vrcholy
- nejvýše 2 protichůdné vrcholy
b) prametry objektů
- tloušťka, typ, barva čáry, výplň (rastrová, vektorová)
- informace o transformaci
- vektor. obraz má spoustu parametrů

Žádné komentáře:

Okomentovat