1. Odhad možnosti prodeje
= ukazatel tržního potenciálu (všemi dodavateli max. objem prodeje na urč. trhu během daného období za daných podmínek)
OMP=
                                                                  
  počet potenc. zákazníků * průměrné množství nákupu zákazníka * 
  * průměrná cena za jednotku 
                                                                  
2. Tržní podíl
                                                                  
  objem prodeje výrobku realizovaného indiv. podnikatelem 
  ------------------------------------------------------- 
  objem prodeje tohoto výrobku realiz. všemi podnikateli 
                                                                  
3. Relativní tržní podíl
- měří konkurenční postavení
                                                                   
  objem prodeje podniku 
  ----------------------------------- 
  objem prodeje největšího konkurenta 
                                                                   
Pojmy: frekvenční MRG - zaměření na 20 procent zákazníků, kteří vytvářejí 80 proc. tržeb
 selektivní MRG - zaměření na více než 1 tr. segment
 koncentrovaný MRG - zaměření na 1 tr. segment
 
Žádné komentáře:
Okomentovat