Nekalosoutěžní jednání
a) v hospodářské soutěži
b) je v rozporu s dobrými mravy
c) je způsobilé přivodit újmu soutěžitelům nebo spotřebitelům
Klamavou reklamou  je šíření údajů o  vlastním nebo  cizím podniku, jeho  výrobcích či výkonech,  které je způsobilé  vyvolat klamnou představu  a zjednat tím  vlastnímu nebo cizímu  podniku v hospodářské  soutěži  prospěch  na   úkor  jiných  soutěžitelů  či spotřebitelů.
Za šíření údajů se  považuje sdělení mluveným nebo  psaným slovem,  tiskem, vyobrazením,  fotografií, rozhlasem,  televizí či jiným sdělovacím prostředkem.
Klamavým je i údaj sám o sobě pravdivý, jestliže  vzhledem k okolnostem  a souvislostem,  za nichž  byl učiněn,  může uvést v omyl.
Klamavé označení zboží a služeb = označení, které je způsobilé vyvolat mylnou domněnku, že jím označené zboží pochází z určité oblasti nebo do určitého výrobce.
Vyvolání nebezpečné záměny = užití obchodního jména používaného jiným soutěžitelem, použití označení podniku nebo výrobků, které v zákaznických kruzích platí za příznačné.
 
Žádné komentáře:
Okomentovat