Scénář umožňuje poměrně snadný způsob získání expertizy od uživatele na velmi podrobné úrovni. Velmi vhodný je postup, kdy analytik používá scénáře, které jsou založeny na:
• obecném průběhu činnosti uživatele (vyúčtování faktury),
• paralelním průběhu činností (vyúčtování více faktur),
• neočekávaném ukončení činnosti (storno faktury).
Záleží tedy na analytikovi, aby vybral vhodný scénář. Je přitom omezen časem, který jemu může uživatel věnovat. Použití scénářů je tedy vhodné k objasnění sporných požadavků, zejména však je velice přínosné pro určení vlastnosti uživatelského rozhraní. Zatím neexistuje lepší způsob pochopení požadavků na interakci, než je konkrétní zkušenost s informačním systémem.
Techniky tvorby scénářů jsou založeny na principu, kdy uživatel snadněji předá své znalosti analytikovi v průběhu aktivního tvoření popisu své práce se zamýšleným informačním systémem než dotazováním nebo strukturovaným rozhovorem. Společně s technikou prototypování technika tvorby scénářů představuje při použití CASE nástrojů velmi slibné řešení komunikace mezi analytikem a uživatelem, které umožňuje vývoj obrazových výstupů, jež zobrazují požadavky na vlastnosti zamýšleného informačního systému.
Žádné komentáře:
Okomentovat