představuje souhrn různých nástrojů, které stimulují (podněcují) uskutečnění nákupu
 podnětem k nákupu jsou nabídky různých výhod a zvláštních hodnot výrobku či služeb
 je zaměřena na zákazníky, ale i na mezičlánky 
 jejich prostřednictvím se dosahuje rychlé reakce, ale výsledek je většinou jen krátkodobý – nevytváří trvalé preference k danému výrobku či značce
 je vhodná tehdy, chceme-li přivést zákazníka k určitému výrobku
 je zde možná i přímá komunikace – ochutnávky, předvedení výrobku v místě prodeje
Hlavní prostředky podpory prodeje
 soutěže, hry, loterie
 akce na místě prodeje
 výstavky a předvádění na místě prodeje
 veletrhy a obchodní výstavy
 zábavné akce
 vzorky, prémie, dary
 kupony, rabaty, úvěry s nízkými úroky
 slevy při vrácení staršího typu výrobku
 
Práce s veřejností -  public relations
 cílem je vytvoření příznivého klimatu, získání sympatií a podpory veřejnosti a institucí, které mohou ovlivnit dosažení marketingových záměrů
 důležitým znakem práce s veřejností je její důvěryhodnost, mnohdy ovlivňující i tu část veřejnosti, která není přístupná reklamě
 prostřednictvím publicity je představován produkt či firma veřejnosti nepřímo a bezplatně
 
Hlavní prostředky práce s veřejností
1/ prostředky individuálního působení
    - charitativní dary, dárkové a upomínkové předměty
    - osobní vystoupení, projevy
2/ prostředky skupinového působení
    - výroční zprávy, publikace
    - semináře
3/ prostředky press relations
    - tiskové konference 
    - články v tisku
4/ lobbying – cílené působení prosazování zájmů prostřednictvím vlivných jednotlivců nebo skupin (poslanci)
 
Žádné komentáře:
Okomentovat