Marketingové řízení se skládá ze skupin rozhodnutí utvářených okolo 4 základních okruhů zaměřených na potencionálního zákazníka (výrobek, cena, cesty prodeje, propagace). Kromě těchto specifických nástrojů má podnik ještě další nástroje řízení a to zejména:
    * marketingové plánování – osa marketingového řízení
                                            smyslem je optimalizovat činnost podniku ve složitém a proměnlivém konkurenčním prostředí; 
    Má 3 složky:  situační analýza – analýza výchozího postavení podniku a 
                                                                  analýza příležitostí  
                           stanovení marketingových cílů a formulování strategií
                           sestavení marketingových programů – vypracování rozpočtu na
                                                                 krytí marketingových akcí.
    * specifické marketingové strategie
K realizaci marketingové strategie napomáhají 4 základní marketingové nástroje = marketingový mix (M-mix)
• Je to souhrn nástrojů, kterými se firma prezentuje navenek
• Všechny nástroje musí být namíchány (použity) v optimálním poměru  maximální účinnost – minimální náklady
• Řízení marketingového mixu spočívá ve stanovení jeho strategie a taktiky
Strategie – sestavení pořadí a intenzity nasazení jednotlivých nástrojů
Taktika – konkrétní rozhodnutí o jednotlivých nástrojích
 
Nástroje M – mixu
 Product (výrobek, výrobková politika)
    - sortiment, image, ochranná známka, služby, záruky,obal, design
 Price ( cena a cenová politika)
    - rabat. Platební a úvěrové podmínky
■  Place ( distribuce a distribuční politika)
    - zásoby, logistika, doprava
 Promotion ( propagace, komunikace)
    - podpora prodeje, osobní prodej, public relations
Charakteristické znaky těchto nástrojů: 
1) Ovlivnitelné
2) Kontrolovatelné (sledovatelné)
3) Velmi dobře změřitelné
 
Žádné komentáře:
Okomentovat