Proč se provádí mrg výzkum?
Pro lepší rozpoznání mrg problémů. (př. VŠ chce vědět, jaké renomé má u poradců pro vysoké školy)
- specifikace, shromažďování, analýza, interpretace informací, které umožňují porozumět trhu, na kterém firma podniká, identifikovat problémy spojené s trhem, formulovat směry mrg činnosti a hodnotit výsledky
- úloha mrg výzkumu jako mrg aplikace
 1. Výzkum trhu
 - zkoumání rozsahu, umíštění, charakteru trhu
 - analýza situace na trhu
 - prognóza trhu
 - konkurence
 2. Výrobkový výzkum
 - jak spotřebitelé akceptují výrobky
 - zjišťování charakteristik výrobků, kterými by se měly vyznačovat z hlediska spotřebitele
 3. Výzkum propagace
 - výběr nejvhodnějších médií a hodnocení účinnosti propagace
 4. Výzkum mrg cest
Kroky efektivního mrg výzkumu:
1. Příprava
a) definování problému a cílů výzkumu
b) specifikace informací
c) identifikace zdrojů informací
d) metody sběru informací
e) vypracování projektu výzkumu
2. Realizace
a) sběr informací
b) zpracování
c) analýza informací
d) interpretace a prezentace výzkumu
 
Žádné komentáře:
Okomentovat