Zemědělství je moderní a intenzivní, nestačí ale krýt spotřebu. Dovoz potravin hodnotou převyšuje dovoz paliv. Relativně omezený je půdní fond, ale je vyrovnán úrovní agrotechniky. Vedoucí postavení má živočišná výroba. Hlavně chov dobytka a prasat. V mléčných produktech je Německo soběstačné, ale maso se musí dovážet. Vynikají ve sklizni žita, ovsa a brambor. Produkce cukrovky kryje domácí spotřebu cukru. Ve sklizni chmele jsou první na světě. Značný rozsah má pěstování vinné révy při středním toku Rýna a v povodí Mosely, ale podstatná část se stejně kryje dovozem.
V dopravě vede automobilová doprava – síť dálnic a silnic, soustředěná kolem středního toku Rýna a jeho kanálech. Vodní dílo – spojení Rýna přes Mohan s Dunajem ->transevropská magistrála. Význam železnice poklesl kvůli ´prováděné rozsáhlé modernizaci. V mezinárodní letecké dopravě rozšiřují své postavení (Lufthansa). Většina obchodu přes pevninskou dopravu. Obchodní loďstvo klesá, al epatří k nejmodernějším na světě. Pro ČR je významný Hamburk.
Základ vývozu tvoří zpracovatelský průmysl, kde polovina připadá na strojírenské výrobky. Zbytek připadá na paliva, minerální suroviny a na potraviny. Poměr mezi potenciálem bývalé SRN a NDR činil 4:1, ale NDR není schopna konkurence a podniky se likvidují.
Další zdroje o tomto tématu naleznete zde:
16.1. Německo
1.1. Německo
1.2. Německo
1.3. Území Německa se člení na 6 oblastí
1.4. Území Německa se člení na 6 oblastí
Články na hledaný výraz "Německo" naleznete na bezuceni.cz
Žádné komentáře:
Okomentovat