Jsou součástí strategického řízení všech činností firmy a jsou zaměřeny na:
-          zvyšování kvality dodávek a vztahů s dodavateli
-          zabezpečené požadované kvality technické přípravy, výroby, expedice
-          nadstandardní kvality odbytu a servisu
-          přípravu pracovníků včetně nalezení motivace
Subsystémy kvality:
-          marketing a prodej
-          technický vývoj nových produktů
-          výrobní procesy
-          materiálně-technické zásobování
Většina zdrojů nekvality je způsobena poruchami subsystému, proto se strategie řízení kvality zaměřuje především na systémová opatření. Chce-li firma nabízet dlouhodobou záruku kvality s certifikátem jakosti je nezbytné kontrolovat kvalitu všech koordinačních spojení, jejich průchodnost a intenzitu využívání = audit kvality.
Užití projektového řízení
Při určité představě budoucího nového produktu – činnosti, musí být stanoveno:
-          cílová orientace – vymezení hierarchie dílčích cílů, aby bylo splněno zadání
-          koordinované provedení logicky provázaných činností
-          časové omezení
-          unikátnost – tvorba něčeho nového
Aktéři spolupracující na projektu – manager, interní uživatelé, vedení firmy, členové projekčního týmu, vedoucí disponibilních zdrojů , sociální klima – rivalita nebo přátelství, stanovisko nadřízeného – přidělení zdrojů, externí uživatelé, legislativní autorita, spolupracující organizace, subdodavatelé.
 
Žádné komentáře:
Okomentovat