Organizace je vystavena  působení 5 hlavních konkurenčních sil:
§         změně  hodnot faktorů (cena, kvalita) konkurenceschopnosti produktů stávajících rivalů
§         nebezpečí vstupu nových producentů na vlastní trhy,
§         nebezpečí substituce vlastních produktů produkty jiných producentů
§         síle dodavatelů  - tlak na zvyšování cen  dodávek
§         síle odběratelů - tlak na výhodnější cenové podmínky
Organizace musí  hledat odpověď na otázku:
Do jakých produktů, technologií a trhů investovat přednostně omezené zdroje?
Synergie v řešení strategických problémů
ve strategickém působení manažera vychází z propojení nezbytností vyplývajících  z propojení technického rozvoje,  vlivů vnitřního prostředí, vnějšího prostředí, personálního rozvoje, dále z aplikací informačních technologií, informací o výsledcích vědy a výzkumu, zvyšování kvalifikace zaměstnanců, disponibilitě kvalifikované pracovní síly
Marketingová opatření
Výchozí základnou pro formulaci marketingových cílů a opatření je analýzy situace na trhu. Soubor aktivit "marketing-mix" slouží k získání  konkurenčních výhod na zvolených cílových trzích s ohledem na
§         určení zaváděcí ceny
§         realizaci propagační kampaně
§         přípravy prodeje
§         dalších podpůrných aktivit
§         4P znamená: product, place, promotion, price .
Je třeba dosáhnout
§         synergického propojení 4P v reakci na výsledky průzkumu trhu, 
§         volby produktů podle přání a potřeb zákazníka,
§         zajištění jejich efektivní distribuce na místo jejich potřeby,
§         realizace účinné propagační kampaně a
§         stanovení takové ceny produktu, která povzbudí zájem zákazníka o pořízení nabízeného produktu.
 
Žádné komentáře:
Okomentovat