Definice pojmu firemní kultura
Firemní kultura je soubor hodnotových představ a norem chování, který je produktem managementu podniku a ovlivňuje základní postoje zaměstnanců (je všeobecně přijímán a dlouhodobě udržován), projevu se ve všech oblastech jeho života.
Složky firemní kultury, „model 7 S“
Firemní kultura = sdílené hodnoty podstata podnikové kultury.
Model 7 S :    - Struktura
-          Systém
-          Styl
-          Staff (zaměstnanci)
-          Schopnosti, dovednosti
-          Strategie
-          Sdílené hodnoty – jsou středovou veličinou, všechna „S“ jsou vzájemně propojena
Strategie firmy
1. Agresivní
Silné stránky jsou vhodné pro uchopení příležitosti, firma pak musí rozvíjet své silné stránky v souladu s očekávaným vývojem stavu okolí.
Hlavní postupy:
—             inovační rozvoj
—             vertikální integrace
2.a Neutrální
                       defenzivní
Požadavky na uchopení příležitosti oslovují slabiny organizace a ta nemůže o jejich uchopení uvažovat. Přitom se musí chránit proti úspěchům ofenzivních strategií jiných organizací.
Hlavní postupy:
—             vyčkávání a posilování slabin
—             horizontální integrace
2. b Neutrální
                       ofenzivní
Hrozby z okolí dopadají na silné stránky organizace a tím ji ohrožují. Firma však musí v zájmu rozvoje svých obranných schopností odstraňovat vlastní slabiny.
Hlavní postup:
—             řízený obrat
3. Defenzivní
Hrozby působí na slabiny a ohrožují další existenci.
Hlavní postupy:
—             řízená likvidace
—             opuštění zablokovaného programu
 
Žádné komentáře:
Okomentovat