zmatený, mladý, neúspěšný v lásce, na konci je však ukázán jako hrdina, v momentu, kdy hází bombu do jedoucího vlaku a umírá, přednosta stanice
průvodčí
-toto dílo obsahuje další existencionalistické prvky: odcizenost, absurditu, sebevražda, náhodnou a zbytečnou smrtí
-publikační činnost děl:jeho díla měla složitou publikační činnost, často podléhala cenzuře,
vyšla také v samizdatu a exilu
rysy:BH- vynikající práce s jazykem , řečí a mluvou
hovorová řeč- slang, slang dodává hovorovému stylu šperky
hrdinové zvláštní , atypičtí(pábitelé)
skutečný život, nepřikrášlený, surreálně groteskní, černohumorně absurdní
míšení a prolínání vysokého a nízkého, krutého a drsného, čerpá také ze života, životní zkušenosti
Jan Otčenášek
Romeo, Julie a tma
láska dvou mladých lidí za Heydrichiády, židovské dívky Ester a studenta Pavla, má tragické vyústění, spodobnění hrůznosti fašismu
viděl jsem TV:Romeo, Julie a tma
Filmový přepis stejnojmenné novele spisovatele Jana Otčenáška realizoval režisér J.Weiss v r. 1959
Je to příběh krátké tragické lásky dvou mladých lidí, kteří se setkali v těžkých dnech Heydrichiády. Hanka, která je pro svůj neárijský původ odsouzena k živoření v terezínském ghettu, se vzepřela a utekla před transportem. Pavel se jí ujal a přes všechny výstražné hlášení, přes všechny trpké zkušenosti ze svého okolí a přes ustavičná varování své matky ji ukryl v malé komůrce na půdě domu. Ale sousedka Kubišová kolaborantka Hanku vyslídila a prozradila.
Žádné komentáře:
Okomentovat