1993 vydává Bankovní asociace Kodex bankovní etiky
-                      kodex stanovuje etické normy bankovní činnosti
Normy se týkají 4 oblastí vztahů:
1.       Obecné zásady chování bank
-                      pravidla vymezující chování bank vůči veřejnosti a chování ve věcech, které jsou zvláštním atributem bankovnictví
-                      problém v oblasti bankovního tajemství
-                      přísné nároky na publicitu, propagační, akviziční a reklamní činnost
2.       Vztah pracovníka k bance, v níž je zaměstnán
-                      požadavek, aby pracovník využil všech svých znalostí, možností a schopností ku prospěchu banky a klientů
-                      mlčenlivost, vystupování na veřejnosti, korupce
3.       Vztah pracovníka banky ke klientele
-                      pracovníci jsou vedeni, aby uplatňovali zdvořilý, korektní a nestranný přístup ke všem klientům
-                      poskytovat úplné, pravdivé a srozumitelné informace týkající se obchodního vztahu klienta k bance
4.       Vztahy bank navzájem
-                      vzájemná obchodní soutěž je přípustná pouze na základě nabídky vysoké profesionální úrovně a kvality služeb
-                      zásadám odporuje podbízení se nepřiměřeně vysokými úroky z vkladů, nízké úroky z úvěrů
-                      neslučuje se ani poukazování na nedostatky v kvalitě služeb a mezery v nabídce produktů
Žádné komentáře:
Okomentovat