Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Zákon uvádí příklady tohoto jednání:

a ) klamavá reklama
b ) klamavé označování zboží a služeb
c ) vyvolávání nebezpečí záměny
d ) parazitování na pověsti podniku, výrobku či služeb jiného soutěžitele
e ) podplácení
f ) zlehčování
g ) srovnávací reklama
h ) porušování obchodního tajemství
i ) ohrožování zdraví spotřebitelů a životního prostředí.

Celá řada případů v praxi, kdy někdo nějaký soutěžitel šíří nepravdivé údaje, které mohou způsobit jiným soutěžitelům nebo spotřebitelům újmu a vlastnímu podniku nebo cizímu podniku přinést prospěch, tedy musí být splněna podmínka, že je to na úkor jiných účastníků a vzájemný příčinný vztah. Újma i prospěch mohou být materiální nebo nehmotné, ohrožení dobré pověsti. Reklamu definovala Rada pro reklamu v Zásadách etické reklamní praxe v ČR. Přesvědčovací proces prováděný za úhradu jakýmkoliv podnikatelským subjektem nebo jiným subjektem jednajícím v jeho zájmu, jehož účelem je poskytnout spotřebiteli informace o zboží a službách.

Žádné komentáře:

Okomentovat