Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Optimální výrobce

1. dodává včas, v požadovaném množství, sortiment v odpovídajícím množství, kvalitě, designu…
2. stimuluje poptávku vhodnými formami propagace
3. využívá nástroje podpory prodeje ve vztahu k distributorům
4. respektuje záruční lhůty a poskytuje služby spojené s prodejem svých výrobků

Optimální prostředek (článek) prodejní cesty
1. musí mít přístup k cílovému trhu, na který výrobce směřuje
2. udržuje optimální zásoby výrobků odpovídající struktuře
3. doplňuje stimulační mix výrobce vlastním stimulačním programem
4. poskytuje služby spojené s prodejem
5. za dodání výrobků pltí řádně a včas

Distribuční kanály
- kanál a: výrobce → zákazník
- prodej bez mezičlánku (přímý odbyt)
- u spotřebního zboží se používá tento způsob u prodeje zemědělských přebytků, u produkce drobných živnostníků
- kanál b: výrobce → maloobchod → zákazník
- výhodou je jeho rychlost oproti dvěma dalším

Žádné komentáře:

Okomentovat