Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Psychologické vlivy

a) motivace
 zkoumání motivace kupujících je důležitou složkou marketingového výzkumu
 má se odpovědět na otázku, co je příčinou chování kupujících
 motivy jsou pohnutky, příčiny určitého chování, které vede k uspokojení nějaké potřeby
 motivace vychází z vnitřních pohnutek (potřeb) a z vnějších popudů (incentivy)
 potřeby jsou specifické pro každého jednotlivce
 potřeby jsou uvědomělé potřeby zákazníků
 potřeby neexistují izolovaně, ale jsou součástí osobnosti
 každý jedinec má specifickou hierarchii potřeb
 potřeby se mění věkem, ovlivňuje je vzdělání, sociální postavení člověka, povolání, zájmy
 člověk musí nejdříve uspokojovat nejnaléhavější potřeby a postupně přechází na méně naléhavé
 dělíme je na zbytné a nezbytné
 kulturní a fyziologické
 současné a budoucí
 individuální a společenské

Žádné komentáře:

Okomentovat