a) motivace
zkoumání motivace kupujících je důležitou složkou marketingového výzkumu
má se odpovědět na otázku, co je příčinou chování kupujících
motivy jsou pohnutky, příčiny určitého chování, které vede k uspokojení nějaké potřeby
motivace vychází z vnitřních pohnutek (potřeb) a z vnějších popudů (incentivy)
potřeby jsou specifické pro každého jednotlivce
potřeby jsou uvědomělé potřeby zákazníků
potřeby neexistují izolovaně, ale jsou součástí osobnosti
každý jedinec má specifickou hierarchii potřeb
potřeby se mění věkem, ovlivňuje je vzdělání, sociální postavení člověka, povolání, zájmy
člověk musí nejdříve uspokojovat nejnaléhavější potřeby a postupně přechází na méně naléhavé
dělíme je na zbytné a nezbytné
kulturní a fyziologické
současné a budoucí
individuální a společenské
Žádné komentáře:
Okomentovat