Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

MO bez prodejen

a) přímý prodej – avon, oriflame, tento prodej je velmi nákladný až 50% z ceny tvoří náklady na distribuci
b) automatický prodej – automaty, jsou na ně vysoké náklady, často nespokojenost zákazníků
c) nákupní služba – objednávka pizza domů

MO organizace
a) obchodní společnosti – velké společnosti a uplatňují úspory z rozsahu. Zboží nakupují ve velkém
b) koncesní organizace – MC Donald = provozovatel platí za koncesi
c) družstva spotřebitelů – na vesnici, obyvatelé založí družstva a provozují prodejnu, která třeba neprosperuje

Fyzická distribuce
Cíl: dostat s nejmenšími náklady správný výrobek na správné místo ve správný čas

Náklady distribuce:
D = distribuce, T= náklady na přípravu, FN = firemní náklady, nedaj se přesně nakalkulovat na jednotku výstupu,
VN = variabilní náklady, dají se přesně nakalkulovat na jednotku výstupu (sklady), Z=ztráty

ND = T + FN + VN+ Z

Žádné komentáře:

Okomentovat